런던올림픽에서 기대에 미치지 못한 호주대표팀의 성적으로 인해 호주체육협회는 대표팀 선수들의 사기 증진과 동기부여 및 더욱 개선된 인프라 구축을 위하여 국가의 종합 스포츠센터인 Australian Institute of Sport(AIS)의 리뉴얼을 추진하였습니다. 다양한 방향성을 고민하던 중 실제 스포츠라는 특수한 환경에서 많이 찾아볼 수 있는 Line들을 활용한 디자인 방향성을 제안하였고 새로운 출발과 도전을 다짐하는 AIS의 리뉴얼 목표와도 잘 맞물려 생각보다 빠르게 프로젝트가 마무리될 수 있었습니다.

Appointed in 2013 by the Australian Sports Commission, Landor was tasked with the responsibility to develop a new brand strategy, core brand values, positioning and new identity system for AIS. The new identity was designed based on the idea of using lines considering the whole landscape of AIS and other sports-related environments. During my freelancing period at Landor, I was delightfully involved in this project from the very initial stage.

  • Year

    2014

  • Client

    Australian Institute of Sport

  • Collaborators

    Matt Morgan, Sam Dunham, Jo Roca

  • Agency

    Landor Associate