2018년 SK텔레콤이 Iriver를 인수함과 동시에 음원 스트리밍 서비스를 포함한 다양한 분야의 엔터테인먼트 업계로 재진입하기 위해 신규 법인을 설립하게 되었습니다. 창작자와 소비자가 함께 공생할 수 있고, 다양한 취향이 존중받을 수 있는 세상을 꿈꾼다는 의미를 지닌 Dreamus라는 사명이 개발되었으며, D와 U가 결합된 심볼 형태를 통해 신규 법인의 가치와 비전을 시각화하였습니다. ?또한, 다양한 어플리케이션에서 유기적으로 활용될 수 있는 비주얼시스템을 개발하여 향후 음원서비스 뿐 아니라 확장될 비즈니스 분야의 어플리케이션들에도 효과적으로 적용될 수 있게 고안되었습니다.

Dreamus was newly established in 2019 by SK Telecom’s acquisition of iriver. The company has successfully launched a new music streaming service “Flo” in Korean market and is expanding its business in wide range of the entertainment industry.

Dreamus CI(Corporate Identity) is developed as a signature with a distinctive symbol and logotype.?Through a unique shape reminiscent of D and U, the symbol represents a new cultural ecosystem that the company aspires,?in which creators and consumers live together. Additionally, we’ve created a visual system which can be flexibly used on various applications.

  • Year

    2018

  • Client(s)

    SK Telecom

  • Collaborators

    Uzin Hwang, Hyangmee Jang, Hyeri Jeon, Juyoung Park

  • Agency

    Interbrand Seoul