2016년 알리안츠코리아가 중국 Anbang 그룹에 인수됨에 따라 새로운 사명과 CI의 개발이 필요하게 되었습니다.
기존 Allianz가 가지고 있던 오랜 경험, 글로벌기업이라는 장점들을 계승하는 동시에 새 모기업인 Anbang도 만족시킬 수 있는 전략적 사명이 필요하였고, 이에 Anbang Life 또는 A Better Life라는 중의적 의미를 담은 ABL이라는 사명이 최종 선정되었습니다.
이를 토대로 디자인된 새로운 CI는 인류 역사상 가장 가장 완벽하고 효율적으로 축조되었다고 평가받는 이집트의 피라미드를 모티브로 하여 디자인되었으며 워드마크 형태의 CI의 각 레터들을 활용하여 개발된 그래픽모티프를 활용하여 다양한 매체상에서 효율적이고 일관되게 아이덴티티가 노출될 수 있도록 하였습니다.

In 2017, Since  Allianz Group, a top-tier insurance company based in Munich, decided to pull out their business in Korean market, Allianz Korea was acquired by Anbang Insurance Group from China. Hence, the company asked Interbrand to develop a new name and identity for their corporation.

By resembling the simple shape of a pyramid, often called as the most perfect architectural symbol, he new identity demonstrates trust and stability which are the core values of ABL. Moreover, Vermillion was chosen as the primary color to symbolise vitality and passion.

  • Year

    2016

  • Clients

    Allianz Korea, Anbang Finance Group(China)

  • Collaborators

    Uzin Hwang, Areum Han, Suna Park, Jackie Lim

  • Agency

    Interbrand Seoul