2015년, 미래에셋은 그룹차원의 Visual Identity를 Revitalizing하고 그룹과 계열사간의 통일된 시각시스템 구축을 위해 인터브랜드에 프로젝트를 의뢰하였습니다. 클라이언트 측에서 현재 CI는 유지하는 방향을 채택함에 따라 그래픽모티프의 개발을 통하여 보다 개선되고 통일성이 확보된 아이덴티티 리뉴얼라이 진행되었습니다.이에 따라 새롭게 개발된 그래픽모티프는 망원경을 통해 보다 멀리 내다보는 비전에서 영감을 받아 디자인되었으며, 미래에셋의 전문성, 오랜경험과 밝은 혜안 등의 의미를 표현하고 있습니다.
In 2015, Mirae Asset approached Interbrand to find a solution to constitute distinctive and unique brand identity along with corporate image of Mirae Asset. Since the clients were keen to keep the current corporate logos, we’ve suggested to develop a graphic motif to add a new visual element and strengthen their current visual identity system.
The new visual element took motif from visionary of telescope.? The visual element symbolically illustrates Mirae Asset’s own experience and professional philosophy that predicts the flow of market faster and have a farsighted vision.
2015
Mirae Asset
Uzin Hwang, Kyunghwan Lee, Eunah Kim, Miyoung Kim