예전처럼 MOLESKINE과의 협업을 통해 완성된 2020 스타벅스 플래너는 보다 폭넓은 연령대, 취향, 라이프스타일의 고객들을 최대한 만족시키고자 디자인, 소재, 내지 컨텐츠 구성 등을 다양화하는 데에 초점을 맞추어 기획 및 디자인되었습니다. 2019년 3월 스타벅스 크리에이티브팀에 합류하게 된 이후 처음으로 담당하게 된 큰 규모의 프로젝트로서 패키지, 내지 편집, 삽화, Add-on 아이템 개발, 프로모션 비주얼 디자인 등에 걸쳐 참여하였습니다.

In collaboration with MOLESKINE, the 2020 Starbucks Planner was developed to diversify design, cover materials, and page layouts to meet the fullest of customers of a wide range of ages, tastes, and lifestyles. As the first project since joining Starbucks creative team in March 2019, I was gratefully participated in the process of packaging, editing, illustrations, development of add-on items, and promotion visual design.

  • YEAR

    2019

  • Collaborators

    Youngha Park, Katie Hwang

  • Designed at

    Starbucks Korea