2020년을 맞이하며 스타벅스와 BTS가 아티스트 콜라보레이션 캠페인인 ‘Be the Brightest Stars”를 선보였습니다. 단순한 의미의 콜라보레이션을 넘어 이 켐페인은 ‘너는 그 자체로 빛나는 별’이라는 응원의 메시지를 청년들에게 전달하기 위해 특별히 기획되었으며 실제로 수익금의 일부를 청년지원사업에 기부하는 형태로 진행되었습니다. 본 캠페인의 아이덴티티 디자인, 키 비주얼 및 MD 디자인을 직접 담당하였으며 가장 중요한 커뮤니케이션 요소였던 사진들의 촬영 기획도 맡아서 진행하였습니다. 캠페인의 키 비주얼은 BTS의 팬덤인 ARMY를 상징하는 보라색을 주 컬러로 활용하였으며, 반짝이는 별들을 모습을  패턴 형태의 그래픽으로 시각화하였습니다. 스타벅스코리아에서 최초로 시도한 아티스트콜라보프로젝트로서의 성과도 좋았지만 청년들을 응원하는 뜻깊은 의미도 담고 있었기 때문에 개인적으로도 보람이 있었던 프로젝트입니다.

In 2020, Starbucks and BTS launched a collaborative campaign “Be the Brightest Stars”, including limited-edition beverages, food and merchandise exclusively in Korea. Through the campaign, Starbucks delivered a message of sympathy and hope to young generations, and donated part of its sales proceed for a project to sponsor youth independence projects.

I was responsible for designing the whole campaign identity and key visuals including slogan design, collaboration logo, and starry patterns. The key visuals were then featured in special mugs and glassware designed with real gold, pouches for tablets and loptops, and key chains.

  • Year

    2020

  • Collaborators

    Youngha Park Sellin Lee