최근 한국의 소형가구 증가와 유통포맷의 변화로 인해 편의점 제품에 대한 폭발적인 소비가 이루어지고 있는 가운데, GS리테일은 새로운 Family Private Brand의 런칭을 고민하면서 인터브랜드에 브랜드 개발 Project를 의뢰하였습니다. 방대한 양의 사전 리서치와 경쟁사 조사를 통해 새롭게 개발되어 런칭된 브랜드인 YOU US는 기존 GS25의 시각적 이미지를 계승하여 친근함이 느껴지고 재미있는 Look&Feel의 로고가 디자인되었고 더불어 전용패턴을 활용한 일관된 패키지시스템을 구축하였습니다.
GS Retail is a leading retail company in Korea which operates the vastly popular ‘GS25’ convenience stores and ‘GS Supermarket’sin a bigger scale. Amidst the growing popularity of the convenience stores due to the increase of single households, GS Retail approached Interbrand to develop a new PB Brand. Througtout vast amount of research on the domestic market and competitors, ‘YOU US’ has been developed with a concept of friendly and fun look&feel to mainly target younger consumers visiting convenience stores.
2015
GS Retail
Uzin Hwang, Eunah Kim, Miyoung Kim, Haejeoung Baek